۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۴۳۱۷۲۳
نماینده خبرگان رهبری:

 آل‌ سعود بزرگترین ناقض حقوق بشر در منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که عقب نشینی در ارتباط با عربستان موجب بی آبرویی سازمان ملل شد، گفت: آل‌سعود بزرگترین ناقض حقوق بشر در منطقه است.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به این‌که جنایات آل‌سعود در منطقه قابل چشم‌پوشی نیست، اظهار داشت: سازمان ملل با خارج کردن نام رژیم سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق کودکان به دلیل فشارهای وارده، رسوایی بزرگ تاریخ را به نام خود رقم زد.


وی با بیان این‌که تهدید مقامات سعودی به قطع کمک های مالی به سازمان ملل یکی از عوامل این اقدام بوده است، خاطرنشان کرد: امروز دلارهای نقتی آل‌ سعود نه تنها تصمیم عالی‌ترین مقام سازمان ملل را تغییر می دهد، بلکه دیپلماسی در تصمیم گیری نهادهای بین المللی حقوق بشر و شورای امنیت نیز اثرگذار است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که دلارهای نفتی عربستان عامل مسلمان‌کشی در منطقه است، ادامه داد: عقب نشینی سازمان ملل از اعلام عربستان در لیست کشورها و گروه‌های مسلح ناقض حقوق کودکان در جنگ آن هم پس از 24 ساعت از گفته رییس این سازمان موجب بی آبرویی این سازمان و حمایت علنی آن از حامیان تروریست ها شد.


وی با بیان این‌که بان کی مون هنگام اعلام این لیست از شهادت بیش از یک هزار کودک یمنی خبر داده بود، اظهار کرد: با حذف نام عربستان تحت فشارهای این کشور به گفته خود دبیر کل سازمان ملل، نشان دارد که این سازمان همیشه در لابی قدرت های جهانی قرار گرفته و براساس سیاست های آن ها اقدام می کند.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: این سازمان با تحت فشار قرار گرفتن از کشوری مانند عربستان از تصمیم خود برگشت و اگر کشورهای استکباری که از قدرت های جهانی برخوردارند آن را زیر فشار قرار دهند، معلوم نیست که چه تصمیماتی علیه بشریت اتخاذ خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: اکنون مردم مسلمان باید بدانند که سازمان های بین المللی مختلفی که با عنوان حمایت از حقوق انسان ها تشکیل شده اند، حامیان استکبار و صهیونیسم بوده و هیچ وقت برای احقاق حقوق امت مسلمان کاری انجام نمی دهند بلکه مردم مسلمان باید با تکیه بر قدرت جوانان خود از حقوقشان دفاع کنند.


وی با تأکید بر این‌که نهادهای مدعی حقوق بشر، تنها مدعی حقوق دولت‌های مستکبر و جنایتکار هستند، گفت: امروزه حقوق بشر واژه‌ای نامأنوس در ادبیات بین‌الملل شناخته می شود، چرا که حقوق بشر از دیدگاه غرب تنها زمانی معنا دارد که منافع رژیم های مستکبر را تأمین کند./935/302/ب2

 

ارسال نظرات